Prilikom pisanja bloga definitivno se treba pridržavati određenih pravila/preporuka. Nabrojiti ću 10 elemenata koje bi svaki blog članak trebao imati.

- Naslov
Naslov ima veliku ulogu o odluci potencijalnog čitatelja da li će blog članak odlučiti čitati ili ne. Postoje brojni članci o tome kako napisati dobar naslov, no generalno budite kratki, maksimalno 6 do 8 riječi ili do 70 znakova. Uz to pripazite da naslov uvijek stavite u H1 tag, što je opet važno za SEO. Preporučujem članak 25 Scientifically Proven Ways To Write Better Headlines For Your Blog. - Uvod
Uz naslov, uvod je taj koji „prodaje“ članak ili ono što je u njemu. Jasno objasnite ciljeve članka, njegov sadržaj te ubacite ključne riječi i njene varijacije u prvu ili drugu rečenicu. - Noseća slika
Nije presudna ali je dosta bitna. Često je problem pronaći adekvatnu sliku koja će „opisati“ sam blog članak tj. njegov sadržaj. Ponekad je bolje staviti sliku sadržajno totalno drugačiju od članka, čisto zbog privlačenja pažnje čitatelja. Osim slike, ulogu nosećeg elementa mogu ponekad dobro odigrati i vlastite ilustracije, fotografije, grafikoni. - Tekst
Pišite članak u prvom licu koristeći jasne i kratke rečenice organizirane u smislene odlomke. Nemojte pretjerivati s dužinom članka, optimalno je negdje između 1.500 i 2.000 riječi ili oko 7 minuta potrebnih za čitanje članka. No, sve opet ovisi o temi koju obrađujete. Negdje sam pročitao da bi broj ključnih riječi u samom tekstu otprilike trebao biti između 1% i 2% ukupnog broja riječi. U samom tekstu pokušajte bitne stvari istaknuti tako da koristite „nabrajanje“ (Bulleted list). Za naslov takve liste koristite H2 tag. Primjer: TOP 10 savjeta za kupnju ljetnih auto guma! - Podnaslovi
Organizirajte blog članak u podnaslove za koje ćete koristiti H2 tag. U podnaslovima dobro je koristiti ključne riječi vašeg članka. Nemojte pretjerivati s dužinom podnaslova. - Linkovi
Blog članak koji nema linkove za mene nije blog članak. Članak nije sam sebi svrha, pa je uvijek poželjno staviti linkove na druge članke, proizvode ili usluge, navesti izvore. Na samom uvijek je dobro ponuditi linkove na povezane članke na vašem blogu, recimo preko zajedničkih TAG-ova. Dobro je staviti i link na prijavu za email newsletter ukoliko ga koristite. - Grafički i media elementi
Tekst pokušajte „razbiti“ grafičkim i media elementima. To mogu biti slike, fotografije, ilustracije, infografike, grafikoni ili „umetnuti“ video ili audio materijali. Njima ćete članak učiniti zanimljivijih, a definitivno je neke podatke lakše prezentirati grafikom nego tekstom. Slike možete jednostavno obraditi i pripremiti za blog koristeći neki od besplatnih online foto editora kao što je Pixlr. - Zaključak
Na kraju teksta obavezno dajte rezime cijelog članka. Zaključite, ugradite CTA (Call-To-Action) linkove koji će voditi na landing stranice proizvoda/usluge koje želite prodati. Pozovite čitatelje da iznosu svoje mišljenje tako da postavite pitanje. - Social media ikone
Svakako vam jedan od ciljeva pisanja blog članka treba biti njegovo viralno širenje, da ga čitatelji lajkaju, dijele, preporučuju. Nikako nemojte zaboraviti na blog ugraditi ikone za dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama, barem Facebook, Twitter, Linkedin i Google+ a dobro je staviti i link „Pošalji prijatelju“. Kome ćete preporučiti dobar blog članak ako ne svojem najboljem frendu. - Komentari
Na samom kraju članka, ispod linkova na povezane članke omogućite čitateljima da ostave svoje komentare, da postave pitanje. Neka to bude što jednostavnije. Moja preporuka je da koristite Facebook komentare. Pokušajte na komentare odgovoriti unutar 24 sata. To je pristojno, a s druge strane profesionalno.
Odgovori
Morate biti prijavljeni da biste objavili komentar.